Bolen - Here we come!

Jag och Veronica har smitt planer. Nästa år ska vi inte joba som funktionärer i Globen. Vi ska rida, såklart. Målet är att båda lyckas kvala in, men egentligen räcker det om en av oss gör det. Det bästa av allt är att det är två st från varje zon som kvalar in och eftersom hon rider för Helsingborg och jag för Stockholm så dubblar det våra chanser. Det enda man ska göra är att genom så många 1.20 klasser som möjligt ta sig vidare till ett kval. Där bedöms man sedan på stilhoppning och två st från varje kval går som sagt vidare. Det blir totalt 12 ryttare som rider i Globen som börjar med semifinal (1.25). Därefter går 6 st vidare till finalen som är 1.30. All bedömning i Globen är stilhoppning, vilket är till fördel för både mig och Vera. Klart att vi båda kan rida snabbt, men ibland är det slumpen som avgör om en bom ligger kvar eller inte. Det ska vi väl kunna klara? :-) Det enda är att min sötnos får ta och hålla sig fri från skador! Nu ska jag iaf börja hårdträna så fort han har hämtat sig från vaccineringen av ringorm.



Världens bästa häst!


Världens bästa Vera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0