Lovley weekend

Jäklar vilken underbar helg jag har haft. Vi har hållt ihop i 10 år nu och vi har fortfarande lika roligt! Det började med att jag och Marc körde partytaxi runt i Solna och plockade upp Andia, Jossan och Marina på tre olika ställen. Sen skulle vi möta upp Patrik som kom från stan i en annan bil på Statoil. Men eftersom vi hade lite svårigheter med att ta oss dit så slutade det med att vi körde till Mc Donald's i Hägernäs och väntade på honom där. Det var ett väldigt bra drag eftersom han hamnade i köer och absolut var tvungen att åka hem och tvätta först (?) och det slutade med att vi väntade på honom i drygt 1 timme. Vi flyttade om lite i bilarna så Patrik skulle slippa åka själv och sen blev det raka vägen till Flygfyren där det storhandlades!
Vi kom upp till landet vid strax efter 19 och då satte jag (koka som man är) genast igång med matlagningen. Det blev spaghetti med köttfärssås framför Idol. Sen dunkade vi musik och hade party hela kvällen. Vid kl 1 ställde jag mig och lagade glass med varma hallon till oss och kl 2 var det dags för nattmat beståendes av nudlar. Underbart gott. Vi kom i säng runt 3.30 men jag kunde absolut inte somna pga en hel del anledningar och låg vaken ända till 6.45. Bra jobbat.

Igår ringde klockan 10.30 så det var bara att gå upp, käka frukost och köra Marc till Norrtälje eftersom han skulle hem och spela match. Sen tillbaka till landet för att sedan åka in till Norrtälje en gång till, den här gången med Patrik, Marina, Andia och Jossan. Vi kände att vi skulle bli helt coco av att sitta i stugan hela dagen. Vi beställde tårta till Patriks födelsedag, shoppade och fikade på En Liten Smula. När det börade mörkna åkte vi tillbaka till landet och jag och Jossan började fixa hasselbackspotatis som vi skulle ha till middagen. Sen hände det lite grejer och det slutade tråkigt nog med att Marina åkte hem. Efter ett tag ringde iaf Marc och sa att dom började närma sig, så det var bara att sätta sig i bilen och åka in till Norrtälje för tredje gången för att plocka upp Marc, Chrille och Linda som kom med bussen. När vi var framma startade vi grillen direkt och åt sedan en fantastiskt god middag: grillad fläskfilé med hasselbackspotatis, sallad och vitlöks- och bearnaisesås. Mmm mm mm. Musiken sattes igång igen och efter ett tag startade vi även bastun. Riktigt skönt var det. Sen blev det lite tv-spel, lite dans och lite dentist chair. Så jävla härligt när vi alla stod i en ring, kramade varandra, hoppade och sjöng med till "All Night Long". Sen blev det såklart lite nattmat, denna gången roslagsgrillar, nudlar, fläskfilé, mackor eller spaghetti med köttfärssås. Bara att välja och vraka innan det var dags att stupa i säng vid 3. Trodde vi, tills Marc, Patrik, Linda och Andia kom och kraschade mitt och Chrilles rum haha. När dom gått och jag preciiis skulle somna så börjar Chrille prata i sömnen. Om frimärken och gud vet vad... Somnade kanske runt 4, halv 5.

Imorse vaknade vi av att Patrik står och bankar på vår dörr som en tok strax innan 11. Sen var det ju omöjligt att somna om så det var bara att gå upp, käka frukost och slänga sig på soffan framför tvn. Och det är så dagen har spenderats, förutom när vi städade hela stugan då. Vid 16 satte vi oss i bilarna och körde hem. När jag kom hem blev det middag och sen somnade jag som en stock i sängen och hade konstiga drömmar. Sen vaknade jag, åt två mackor och här sitter ju nu. Fortfarande lika trött så jag känner att det är dags att lägga huvudet på kudden och sova. Natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0