Södersjukhuset

Efter att jag skrev sist så har jag varit på Södersjukhuset på en genomgång inför min operation. Det känns lite läskigt, men ändå bra. Det är en riktigt bra kirurg (har jag hört) som ska göra det och han är riktigt trevlig.

Först så tog vi lite röntgenbilder och sen mätte de hela mitt ansikte igen. Jag skulle sitta avslappnad i ansiktet och inte röra en min, men det var så sjukt svårt för killen som mätte gjorde jätteroliga miner för att kunna se rätt siffror på linjalen haha. Sen berättade dom lite om hur det kommer att gå till innan operationen, vad man får ha med sig när man läggs in och massa sånt där. Usch, det börjar verkligen närma sig nu.. Sen fick jag även veta att det är upp till mig att bestämma om jag vill operera ena eller båda käkarna. Och då handlar det bara om estetik och det slutgiltiga reslutatet. Just nu lutar det åt att det blir båda käkarna, för det känns som att det kommer bli bäst så. Men samtidigt är det ju så himla svårt att bestämma för jag vet ju ingenting egentligen.
Sen berättade de också att jag får bestämma själv om jag vill "sätta ihop" käkarna efter operationen. Alltså att man inte kan öppna munnen, och sen ha det så i fem veckor. Det lutar även åt att det blir så då det minskar risken att få nervsjukdomar i ansiktet med flera procent. Det är ju bara fem veckor, om jag skulle förlamad runt munnen så kommer jag ju att ångra mig i resten av mitt liv..

Så det var lite om det och det är bara att vänja er. Jag kommer typ att bo på SÖS ett tag framöver. Har redan fått 5 tider inklusive operation och de sa att om jag väljer att operera båda käkarna så måste jag komma dit ytterligare några gånger. Och sen är det återbesök en gång i veckan efter operationen också. Wiho. Det ska bli skönt att äntligen få det gjort iaf :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0