We'll be dancing in the dark

Jag kände att det var dags att skapa en ny blogg, jag vet inte varför egentligen. Det kändes som att min förra på nåt sätt tappade "stinget" om man kan säga så? Jag vill ju skriva och har massor med saker att berätta för er så nu kör vi igen. Med en nystart helt enkelt.

Ikväll bjöds det först på vin och tilltugg uppe på kontoret och senare på kvällen en underbart god libanesisk meze på Tabbouli med alla arbetskamrater. Eller inte alla, men nästan alla. Det var riktigt trevligt med massa snack, god mat och extremt trevligt sällskap. Jag fick även ett jobberbjudande som jag verkligen inte kan (och vill) tacka nej till. Kan avslöja med ett ord: Barcelona! Hur bra låter inte det? Men oroa er inte, det handlar bara om nån vecka om jag får åka dit.
Innan vi gick höll Kristina ett fint litet tal till oss som slutar nu och efter det hon sa känns det bra med jobb för framtiden. Jag behöver inte stressa med att söka nytt nu på direkten och det känns skönt!

Så imorgon är iallafall min sista dag på kontoret. Jag har hela tiden tänkt att det ska bli skönt att komma därifrån, men nu när den dagen är kommen har jag inte alls samma känsla längre. Det jag inte rikigt trivs med är arbetsuppgifterna, att svara i telefon och på mail som gäller samma frågor dag ut och dag in. Det jag däremot kommer sakna något enormt är alla människor. Dom är verkligen underbara allihopa och jag har fått så fina mail idag om att de tycker de är tråkigt att jag ska gå. Jag får ju som tur är fortsätta jobba ute på möten och kommer förhoppningsvis att träffa alla då. Men ändå, det känns bara tomt liksom.

Nu ska jag krypa ner i sängen.
Tack för mig, hej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0