Hela helgen

Fredag
Vad jag gjorde på dagen får ni läsa i inlägget här under om ni nu skulle vara intresserade av det. Efter middagen mötte jag som sagt upp Madde och Lina i Slussen och vi åkte vidare till Nivå för att föra lite. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det där stället egentligen... Men det är iaf sjukt billigt! Vi fick ganska snabbt ett bord och satt och snackade. När vi tröttnat rörde vi oss vidare till The Bridge där Madde har börjat jobba. Det var happy hour så det var ju bara att passa på ;-) Ska jag vara helt ärlig så är kvällen lite suddig (tack vare Maddes alla drinkbiljetter...) men vi pendlade runt mellan baren, dansgolvet, baren igen, Blackjack bordet, pratade med roliga människor, tillbaka till baren, dansade lite. Ja ni fattar. Värt att nämna är att jag och Madde vann 360 spänn när vi spelade!! Och nej, vi har inte alls blivit spelberoende..
På något sätt lyckades jag sedan lura dit Patrik och hans fyra jobbkompisar. Så när dom kom blev det ännu en vända till baren för att shotta lite, haha. Jag och Patrik började snacka riktigt deep och rätt var det var så satt vi på Burger King och har världens deeptalk om allt och inget. Någon kackar på min axel, jag vänder mig om och där står Alex som jag inte sett sen skolavslutningn i nian (och en gång på Ica för nåt år sedan). Kul att träffa på honom även om jag inte var vid mina sinnens fulla bruk om man säger så haha.
Jag tror att jag och Patrik satt på BK i närmare två timmar innan vi bestämde oss för att åka hem. Jag gissar att jag var hemma runt halv 5 och stupade då ganska snabbt i säng.

Lördag
Jag vaknar av att mobilen ringer, huvudet dunkar och jag trycker bort samtalet. Tar upp mobilen igen och ser att det är Jossa som har ringt. Hon har även skickat ett sms: "Ring mig så fort du vaknar!!". Jag tror att det är livsviktigt och ringer upp igen. Hon frågar glatt om jag inte vill följa med henne och shoppa för hon har en massa presentkort. Jag kände att jag hade vaknat till liv och sa att det kan jag självklart. Jag gick upp, tog två alvedon och vips var huvudvärken borta.
Vi shoppade i kanske två timmar innan både jag och Jossa kände att våra magar skrek efter mat, så då var det bara att sätta oss på tuben till Hötorget och Kungshallen. Där blev det kinamat och gud så fint det la sig i magen! Efter ett litet tag kom även Marina och satte sig med oss. Vi pratade om hur vi ska göra i sommar med Grekland och allt och om/hur/var/när vi ska åka.
När vi kände oss klara började vi röra oss hem till Marina med ett stopp på Ica (såklart!) för att inhandla godis och cola. Vi satte oss vid datorn och kollade runt på olika resor och plötsligt var allt bokat.
Sen åkte jag hem och kände att jag inte orkade ta mig någon mer stans den dagen, så det blev hederligt chill här hemma. End of story.

Söndag
Jag vaknade kl 10.00 prick och kände att "neeej Malin, sov lite mer nu". Så det gjorde jag. Vaknade väl till liv helt runt kl 12 och tog då datorn och låg i sängen och kollade runt. Låg och drog mig ett bra tag innan jag orkade mig upp för att ta en promenad med Dennis. Det var otroligt skönt att komma ut faktiskt.
Sen blev det stallet där vi först hade intag och sedan hopptränade mamma. Det är väldigt nyttigt att se från marken har jag lärt mig, speciellt ens egen häst och så. Efter träningen åkte vi hem med ett stopp på pizzerian och kvällen har spenderats med pizza och Johan Falk som går på tv.

P.s. en guldstjärna till den som orkade läsa igenom allt det där. D.s.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0